«Φουσκωμένους» λογαριασμούς ύδρευσης αποστέλλουν δήμοι στους καταναλωτές
Με υπέρογκα ποσά επιβαρύνουν αναιτιολόγητα αρκετοί δήμοι τα τέλη ύδρευσης των δημοτών τους, όπως προκύπτει από υπόθεση με την οποία ασχολήθηκε ο Συνήγορος του Πολίτη (ΣτΠ).
Το θέμα ξεκίνησε ότι κάτοικος της δημοτικής Ενότητας Ανθεμούντα, διαμαρτυρήθηκε στο ΣτΠ για την επιβάρυνσή του με υπέρογκο ποσό τελών ύδρευσης από το δήμο Πολυγύρου. Ο Συνήγορος διαπίστωσε κατά τη διερεύνηση της υπόθεσης ότι στο δήμο είχε υποβληθεί μεγάλος αριθμός ενστάσεων, οι οποίες αφορούσαν υπέρογκα τέλη ύδρευσης στη δημοτική Ενότητα Ανθεμούντα.
Τελικά, ο δήμος Πολυγύρου αναγνώρισε ότι έγινε λανθασμένη καταμέτρηση, η οποία σύμφωνα με το Συνήγορο του Πολίτη «δεν ήταν σύμφωνη με τον Κανονισμό Ύδρευσης, με αποτέλεσμα τη σωρευτική χρέωση των καταναλωτών και τη μη ορθή κατανομή της κατανάλωσης νερού στα εξάμηνα που αυτή αντιστοιχούσε». Μετά την παρέμβαση του Συνηγόρου, ο δήμος Πολυγύρου, με απόφαση του δημοτικού Συμβουλίου, διόρθωσε τα λάθη στα τέλη ύδρευσης της εν λόγω δημοτικής ενότητας, κάνοντας αποδεκτές όλες τις σχετικές ενστάσεις.
Επίσης, αποφασίστηκε, ανάλογα με την περίπτωση, διαγραφή των οφειλών ή επιστροφή των αχρεωστήτως καταβληθέντων ποσών στους δικαιούχους.
Επισημαίνεται ότι, σύμφωνα με φορείς εργαζομένων στους δήμους, το πρόβλημα της αναιτιολόγητης χρέωσης των τελών ύδρευσης παρουσιάζεται σε μεγάλο βαθμό σε πολλούς Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης και για το λόγο αυτό, οι καταναλωτές θα πρέπει να ελέγχουν προσεκτικά τους λογαριασμούς οι οποίοι τους αποστέλλονται.